Internet szybko się rozwija i obecnie większość firm ma już swoje własne strony internetowe. Jednak nie tylko firmy, ale także osoby fizyczne, które świadczą określone usługi. Posiadanie witryny internetowej jest raczej koniecznością. Ale jeśli nadal zastanawiasz się po co Ci strona internetowa – przygotowałam dla Ciebie nowy artykuł. Opowiem w nim szczegółowo jakie zadania pomoże rozwiązać witryna internetowa.
6 powodów dlaczego warto mieć stronę internetową
Ludzie docenili wygodę sieci. Przecież pozwala to na zdobywanie informacji, prowadzenie biznesu, rezerwowanie biletów i hoteli, możliwości są mnóstwo.
1. Wizerunek firmy
Posiadanie własnej strony internetowej znacząco ulepsza wizerunek firmy w oczach potencjalnych klientów i partnerów. Jeśli firma nie ma własnej witryny internetowej będzie ona traktowana niezbyt poważnie. W tej sytuacji klienci będą mieli wrażenie, że firma nie martwi się o swój wizerunek i nie podąża za ówczesnymi trendami.
2. Wizytówka firmy
Jeszcze kilka lat temu, aby poznać szczegóły firmy, wyjaśnić jakie usługi świadczy, trzeba było zadzwonić lub nawet przyjść do biura. Można było to zrobić tylko w godzinach pracy.
Strona internetowa jest wirtualnym biurem pracującym przez całą dobę i w weekendy. W każdej chwili użytkownik może wejść na stronę i uzyskać potrzebne mu informacje:
- szczegółowy opis towarów i usług;
- dane kontaktowe;
- godziny pracy, itd
3.Możliwość zaprezentowania się
Dzięki stronie internetowej będziesz mógł opowiedzieć o Twojej firmie, przekazać użytkownikom wszystkie możliwe informacje, powiedzieć im, jaka jest Twoja przewaga nad innymi firmami.
Prawdopodobnie potencjalni klienci lub partnerzy nie będą szukać Ciebie, ale Twojej konkurencji świadczącej podobne usługi, ale przypadkowo trafią na Twoją stronę w poszukiwaniu niektórych zapytań wyszukiwania. A gdybyś nie miał strony – nigdy nie dowiedzieliby się o Twoim istnieniu.
Ostatnio przeprowadzono badanie – jego wyniki wskazują, że firmy, które nie posiadają własnej strony internetowej, tracą około 25% klientów.
4. Niedrogi, ale skuteczny sposób na reklamę
Co najmniej 30% klientów dowie się o Twojej firmie za pośrednictwem witryny internetowej. Oczywiste jest, że liczba ta będzie co roku wzrastać. Już dziś Internet ma wiele zalet w porównaniu z bardziej znanymi mediami, poprzez które wcześniej uruchomiono reklamę.
Biorąc pod uwagę popularność Internetu nie jest zaskoczeniem, że koszt strony zwróci się w ciągu kilku miesięcy, a nawet tygodni. Prawidłowo stworzona, ciekawa, wypełniona ważną informacją strona szybko przynosi swoim właścicielom nie tylko dochód, ale i realny, wymierny zysk.
Tak naprawdę strona samodzielnie szuka nowych klientów. Ponieważ jest ona odwiedzana przez Twoją docelową publiczność!
5. Możliwość efektywnie zorganizować pracę
Dobrze zaprojektowana strona internetowa, na której znajduje się odpowiednia informacja pozwoli znacznie odciążyć pracę biura. Często klienci pytają o te same informacje, a pracownicy muszą udzielić tych samych odpowiedzi:
- przez telefon;
- przez e-mail;
- inne środki komunikacji
Jeżeli wiesz czym najczęściej są zainteresowani klienci umieść te dane na stronach serwisu, co pozwoli Ci uniknąć odpowiedzi na ciągle powtarzające się pytania.
6. Interakcja z konsumentami
Warto zamieścić na stronie zakładkę „Opinie”. Jest to bardzo przydatna opcja, która pozwoli Twojemu klientowi dowiedzieć się o Twoich zaletach. Ponadto słowa wypowiedziane przez innych klientów budują wysoki stopień zaufania potencjalnych klientów.
Również witryna internetowa może być wykorzystywana do przeprowadzania ankiet, badań, aby pomóc Ci zrozumieć co interesuje Twoich klientów.
Opowiedziałam Ci dlaczego potrzebna jest strona internetowa. Kierując się tymi uwagami można teraz łatwo się zorientować co powinna ona zawierać aby przyciągnąć klientów i dostarczyć im niezbędnych informacji.